keskiviikko 21. tammikuuta 2015

Voiko tviittaamalla opettaa yliopistossa?

Rosie Miles (Reader in English Literature and Pedagogy at the University of Wolverhampton) kertoi kokemuksistaan twiittaamalla opettamisesta. Twiittien avulla kurssin sisällöistä ja opetusta on mahdollista tehdä opiskelijoille kiinnostavaa. Mutta millaisen haasteen se asettaa opettajalle?

2 kommenttia:

  1. Puhuja halusi koko olemuksellaan kannustaa kokeilemaan! Hänkin oli jännittänyt, miten ensimmäinen kokeilu onnistuu. Hänestä huomasi, että kokeilu oli ollut hänelle todella merkittävä myös itselleen, sen lisäksi että opiskelijat olivat pitäneet.

    VastaaPoista
  2. Hän korosti myös, että tämän tyyppisen opetuskonseptin onnistuminen edellyttää ainakin:
    • tarkoituksenmukaista ohjausta ja kurssirakennetta (scaffolding)
    • rajoista ja pelisäännöistä sopimista, esim. sovitaan, ettei tarvitse olla jatkuvasti saavutettavissa, ja ympäristö on turvallinen ja rajattu vain tietylle joukolle
    • kaikilta sitoutumista, motivaatiota, avoimuutta tarttua uusiin mahdollisuuksiin

    Session nimihän oli "Sosiaalisen median rooli korkeakoulutuksessa: "#goodorbad", ja lopputulema oli odotetustikin, että sosiaalinen media ei ole hyvä tai huono, vaan monimutkaisempi kysymys :)

    VastaaPoista